”Servicefinder har gjort det enkelt och smidigt för oss att hitta nya kunder”

Innan Said Sloyev startade Finemang Städ och Flytt AB hade han gått i entreprenörsdrömmar i många år. Hemkommen från en semester år 2015 bestämde han sig för att göra slag i saken och starta en flytt- och städfirma med hjälp av vännen Lisette Angefur. Idag har företaget 8 anställda.

– I starten erbjöd vi flytthjälp, flyttstäd, hemstäd och fönsterputs. Idag har vi utökat vårt utbud och vi erbjuder även pianoflytt, tömningar, bortforsling och dödsbostädning. Just nu är vi mitt i en omstrukturering av utbudet, så vi har pausat tjänsten hemstädning. 

Till en början jagade företaget kunder genom att annonsera utomhus och olika hemsidor. Sedan blev de kontaktade av Servicefinder.

– Vi hade dålig koll i början så vi testade oss fram med olika metoder för att hitta kunder. Sedan blev vi kontaktade av Servicefinder och tyckte det lät bra. Vi pratade ihop oss och bestämde oss för att ge tjänsten en chans. Vi hade inga kontakter, vi hade inga föräldrar eller vänner som drivit företag och behövde satsa allt för att lyckas.

Tjänsten fungerade väldigt bra och de fick flera nya kunder via tjänsten. Det innebar att de inte längre behövde lägga ner lika mycket tid på att marknadsföra sig i de andra kanalerna nu fick de uppdrag skickade till sig via mail och sms.

tips anlita städfirma för hemstädning

– Servicefinder har gjort det enkelt och smidigt för oss att hitta nya kunder. Utbudet av förfrågningar är stort, det är alltifrån mindre städjobb till större kontorsflyttar, och vi väljer ut de som är bäst lämpade för oss. Allt flyter på väldigt smidigt!

Lisette och Said uppskattar att 1 av 4 jobb kommer från tjänsten. Dessutom har många kunder som de fått via tjänsten blivit återkommande.

– Det är kul när nöjda kunder kommer tillbaka. En kund vi utfört ett städjobb för kan höra av sig ett år senare och vilja ha hjälp med exempelvis en flytt.

På frågan vilka jobb de helst utför så svarar de:

– Vår personal tycker att flyttjobb är roligast!

tips anlita städfirma för hemstädning

Tre framgångstips från Finemang Städ och Flytt AB

Samla in omdömen

Att samla in omdömen är a och o.  Omdömen väger jättetungt när en kund ska välja ett företag att anlita!  Be alltid dina kunder att lämna ett omdöme, oavsett storlek på uppdraget. Mindre jobb kan leda till större jobb om kunden lämnar ett fint omdöme.

Lyft fram din kunskap

I början är det omöjligt att veta allt, men se till att läsa på där kunskapen brister. Det är viktigt att du är experten när du pratar med kunden. Om du kontaktar en kund och kunden upplever att du inte vet vad du pratar om, så förlorar kunden förtroende för dig. Det är viktigt att du har självförtroende och vet vad du pratar om. Är du osäker på något, kolla upp det innan.

Ge inte upp

Allt kommer inte gå vägen i början, men ge inte upp och jobba hårt. Att driva ett företag och få in nya kunder är inte enkelt, men håll huvudet högt och kämpa på. Var inte hård mot dig själv om du gör misstag –  lär dig av dem istället!

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder? Lämna en intresseanmälan så kontaktar vi dig med mer information!