Hitta rätt förvaring för jobbet

Hitta rätt företag för jobbet

Behöver du en plats där du kan förvara sådant du inte har utrymme för men inte heller vill slänga? Då är magasinering den perfekta lösningen. Hos oss hittar du företag som tar hand om dina saker på ett tryggt och säkert sätt.

  • 4,7
  • 10 000+
    Anslutna företag
  • 8 712
    Pågående jobb
  • 25 000+
    Omdömen om företag
  • 4,6/5
    Företagens snittbetyg

Hos oss kan du jämföra flera företag för ditt projekt, stora som små - året runt. Jämför offerter och omdömen direkt i din telefon, surfplatta eller på din dator. Vi har tusentals duktiga leverantörer anslutna som är betygsatta och kontrollerade.

Priserna och offerterna du får in blir ditt beslutsunderlag och vi gör det lätt för dig att välja genom att ställa offerterna sida vid sida, länka till företagens omdömen samtidigt som vi samlar dina och företagens meddelanden på en och samma plats.

Förverkliga ditt drömprojekt och anlita ett företag som gör din vardag lite enklare. Skapa en gratis förfrågan så matchar vi ihop dig med kompetenta företag som får jobbet gjort.

Hur fungerar Servicefinder?

1
Beskriv projektet

Berätta vad du behöver hjälp med, vi skickar ditt uppdrag till relevanta företag.

2
Få offerter

Inom kort får du offerter från kvalificerade företag som vill hjälpa dig.

3
Sätt igång!

Jämför offerter och omdömen och välj företag. När jobbet är klart – lämna ett omdöme.

Senaste förfrågningarna för magasinering

Pack and store furniture for 6 months period

Patrícia lämnade en förfrågan hösten 2023:

Pack and store furniture for 6 months period

I will be leaving my flat in Stockholm for a period of six months starting in Jannuary.
Would like a company to pack my stuff and store it until I am back in Stockholm.

Patrícia fick hjälp

4 företag svarade på förfrågan och Patrícia valde Kristians Flytt & Städ AB för jobbet. Kristians Flytt & Städ AB har utfört 167 jobb via Servicefinder och har ett genomsnittsbetyg på 4.9.

Kristians Flytt & Städ AB fick omdömet

Flytt och ev. magasinering i Åre Björnen

Stephanie lämnade en förfrågan sommaren 2024:

Flytt och ev. magasinering i Åre Björnen

Har en lägenhet i Björnen Falken där vi planerar att slipa golven i september och för att kunna slipa måste vi flytta ut alla möbler. Slipningen väntas ta max 1 vecka och under tiden skulle vi behöva hjälp att flytta ut möblerna ur lägenheten, magasinera dom och sedan flytta in dom igen ungefär en vecka senare.

Vi har tittat på lite olika magasineringslösningar i Åre samt att hyra en container för att ställa på vår parkering utanför lägenheten, men skulle behöva hjälp  med själva flytten av möbler in och ut ur lägenheten.

Lägenheten ligger på bottenplan och är 75 kvm, 3 sovrum, 1 öppet kök och vardagsrum och 1 badrum med bastu. Arbetet ska helst utföras i mitten av september (förslagsvis vecka 37-38 men datum går att diskutera).

Tack på förhand och tveka inte att ringa vid frågor!

Stephanie fick ett svar på sin förfrågan

Magasinering i Knivsta

Pia lämnade en förfrågan våren 2020:

Magasinering i Knivsta

Vi bor idag i Mörtnäs Hagar ute på Värmdö i ett radhus á 130 m2 + förråd om 6 m2. Vi ska flytta till Knivsta utanför Uppsala, de nya ägarna får tillgång till vårt radhus 15:e juni. Förhoppningen är att vi ska ha tillträde till vårt nya hus i Knivsta slutet på Juli månad. Vi skulle även behöva magasinera våra saker tills dess.

Pia fick hjälp

3 företag svarade på förfrågan och Pia valde Selfgo Storage AB för jobbet. Selfgo Storage AB har utfört 1 jobb via Servicefinder.

Förvaring av möbler och flyttkartonger

Mariana lämnade en förfrågan sommaren 2023:

Förvaring av möbler och flyttkartonger

Jag skulle behöva förvara möbler och flyttkartonger mellan den 30 augusti och den 15 november (cirka) 2023.

Mariana fick hjälp

3 företag svarade på förfrågan och Mariana valde PIPERS AB för jobbet. PIPERS AB har utfört 7 jobb via Servicefinder och har ett genomsnittsbetyg på 5.

PIPERS AB fick omdömet

Flytt & Magasinering i Danderyd

Martin lämnade en förfrågan våren 2021:

Flytt & Magasinering i Danderyd

Hej, Vi har sålt mina utlandsboende föräldrars bostad och behöver hjälp med att plocka ihop, flytta och magasinera ett boende på ca 70 kvm, 2 st vindsutrymmen samt 1 st källarutrymme. Vi kommer behöva tillträde (vid behov) till lagringsplatsen senare för sortering av möbler och avfall, mm Detta uppdrag önskas ske den 10+11 maj 2021 (Beroende på hur lång tid ni uppskattar att detta tar) Utför ni även flyttstädning tar jag gärna emot pris på detta också.

Martin fick 3 svar på sin förfrågan

Vanliga frågor om magasinering

För att hitta en flyttfirma via Servicefinder behöver du bara skapa en gratis förfrågan där du beskriver ditt uppdrag. Vi gör sedan jobbet med att matcha ihop dig med flyttfirmor i ditt område. Du kan jämföra både offerter och omdömen innan du väljer ett företag.

Ja, flytthjälp ingår i rutavdraget. Avdrag medges för flytt mellan bostäder, till och från magasinering, packning, uppackning, lastning, lossning och arbetstiden för uppdraget. Inget avdrag medges för kostnader för flyttbilen. Även flyttstädning ingår i rutavdraget. För att ha rätt till avdraget behöver du dock uppfylla vissa kriterier:

  • Du måste vara minst 18 år vid beskattningsårets slut.
  • Du bor och betalar skatt i Sverige eller bor utomlands och beskattas i Sverige.
  • Du betalar tillräckligt med skatt.
  • Du eller någon utav dina föräldrar måste helt eller delvis bo i fastigheten.
  • Du är den som betalar för tjänsten. Du får inget skatteavdrag om det är någon annan som har betalat fakturan, trots att det är du som bor i bostaden.
  • Rutavdraget får uppgå till max 75.000 kronor per person och år.
  • För ruttjänster så är avdragets procentuella del av arbetskostnaden mer generös, då du kan göra upp till 50 procent avdrag.

Du kan läsa mer om rutavdraget på Skatteverkets egna hemsida.

Bra att veta är att flytthjälp medges rutavdrag! Oftast betalar man en flyttfirma per timme. Kostnaden varierar sedan beroende på bostadens storlek, om det finns hiss eller inte, om saker ska hämtas från vinds- eller källarförråd, vilken dag och tid som flytten ska ske och hur länge dina saker ska transporteras. Ett tips är att anlita flytthjälp en vardag, det är betydligt billigare än en helg! I storstäder är flyttfirmor oftast lite dyrare. Dessutom kan korta avstånd i storstäderna ta längre tid, vilket är bra att ha i åtanke. Oavsett har du bäst chans till att hitta en bra och prisvärd flyttfirma om du vänder dig till flera flyttfirmor och jämför de offerter du får.

Självklart! Att flytta till en annan stad eller kanske till och med ett annat land är en stor utmaning! Därför kan det vara skönt att anlita professionell flytthjälp för att flytten ska gå så smidigt som möjligt. Flyttfirmor som utför längre transporter har oftast den rätta utrustningen och de rätta verktygen för att allt ska flyttas i ett och samma lass. Hos Servicefinder hittar du flera kunniga flyttfirmor som kan hjälpa dig att transportera dina saker från en stad till en annan. De kan till och med hjälpa dig med packning, montering och flyttstädning! När du skapar en förfrågan hos oss så fyller du i vart flytten ska gå, därefter får du kontakt med flyttfirmor som är intresserade av uppdraget. Vi rekommenderar att du frågor flyttföretagen vad som ingår i deras försäkring, framför allt om dina föremål ska transporteras en längre sträcka.

Alla flyttfirmor som är anslutna till Servicefinder är godkända för F-skatt och är momsregistrerade. Vi gör också dagliga kontroller för att säkerställa att företagen inte är i konkurs. Den viktigaste delen av vår kvalitetssäkring är företagens omdömen. Genom att läsa omdömen kan du enkelt ta del av vad andra kunder tyckte om flyttfirman.

Vi rekommenderar alltid att du vänder dig till flyttfirman och frågar om relevanta försäkringar och yrkestrafiktillstånd. Sök på företagets organisationsnummer på Transportstyrelsens hemsida för att kontrollera yrkestrafiktillstånd.

Oftast betalar man en flyttfirma per timme. Kostnaden varierar sedan beroende på bostadens storlek, om det finns hiss eller inte, om saker ska hämtas från vinds- eller källarförråd, vilken dag och tid som flytten ska ske och hur länge dina saker ska transporteras. I storstäder är flyttfirmor oftast lite dyrare. Dessutom kan korta avstånd i storstäderna ta längre tid, vilket är bra att ha i åtanke. Oavsett har du bäst chans till att hitta en bra och prisvärd flyttfirma om du vänder dig till flera flyttfirmor och jämför de offerter du får.

Kom ihåg att även flytthjälp ingår i rutavdraget!

Från bloggen

2022-02-01
Att flytta kan kännas kul och spännande, men också väldigt stressigt. Förråd ska rensas, prylar ska packas ner och avtal ska sägas upp. Här kan du ta del av 3 smarta tips som underlättar din flytt!
2021-12-22
Vill du anlita ett företag för hemstädning, flytthjälp eller kanske trädgårdsarbete? Då kan du få avdrag för det. Här besvarar vi vanliga frågor om skattereduktionen.
2021-07-01
Vid en flytt är det många som ställer sig frågan – flyttstäda själv eller anlita en flyttfirma? Här går vi igenom för- och nackdelar med alternativen!