Städ- och flyttföretaget vann 100 jobb på två månader

– Vegatown

Städ- och flyttföretaget Vegatown är medlemmar i Servicefinder sedan sex månader tillbaka och lever efter mottot ”kunden först”. Här berättar grundaren Junuz Said om hur de gick från att dela ut tusentals reklamblad utan att få några kunder till att bli medlemmar i Servicefinder och vinna 100 jobb på två månader. 

Junuz Said startade städ– och flyttföretaget Vegatown Städ i december 2019. Till en början jagade företaget kunder genom direktreklam och annonser på Facebook.

– Vi delade ut tusentals reklamblad i brevlådor, men inget hände. Ibland ringde folk upp och var irriterade över att ha fått reklam från oss, men vad skulle jag göra? Jag behövde jobb! Tillslut gick jag med hos en konkurrent till er, men där var det svårt att få jobb.

Vändningen kom när Junuz blev kontaktad av Servicefinder. Han visste hur tjänsten fungerade och bestämde sig för att ge det en chans. Det visade sig vara rätt beslut.  Junuz vann många nya kunder och blev snabbt ett populärt val bland privatpersoner och företag.  Det innebar att han inte längre behövde lägga ner lika mycket tid på att marknadsföra sig i andra kanaler.

– Servicefinder passar mig bäst av de tjänsterna jag testat. Det är enkelt att använda och förstå. Jag kan skriva till kunder direkt från appen och min kontaktperson på Servicefinder har hjälpt mig när jag behövt det. Han förstår hur viktig kunden är och att det är en relation där man ger och tar.  Men som företag måste du också vara duktig och kontakta kunder för att vinna jobb.

Junuz berättar vidare att han under november månad vann 60 jobb och december 40  jobb. Dessutom blir många av kunderna återkommande.

– Vi jobbar otroligt hårt för att få det fint och rent hos våra kunder. Jag kontrollerar kvalitén på våra städuppdrag och granskar bostaden noggrant. Märker jag att något inte blivit ordentligt gjort så ser jag till att få det åtgärdat direkt. Det är viktigt att göra ett bra jobb så att kunden inte väljer en annan leverantör nästa gång. Gör man ett bra jobb så kommer kunden tillbaka. Ibland tar ett jobb längre tid än vad man beräknat, men vi är otroligt noggranna. Vi använder bra material och vill att kunden ska kliva in och känna att det doftar gott hemma. 

Hårt och noggrant jobb har lönat sig. Vegatown Städ har idag över 4 stjärnor i omdömen på Servicefinder, vilket hjälper dem när de konkurrerar om uppdrag. Junuz lyfter fram sin personal som hemligheten bakom framgången.

– Jag har jätteduktig personal. Häromdagen ringde en kund för att berömma min personal efter ett flyttuppdrag. Kunden sa att hon aldrig träffat så trevliga flyttkillar förut. Killarna blev bjudna på lunch och fick dricks. Det visar på att vi gör ett bra jobb och att kunderna tycker om oss.

Junuzs 3 framgångstips till andra städfirmor

”Anlita bra personal som jobbar hårt och gör ett bra och noggrant jobb.”

”Sätt inte ett för lågt pris för att locka kunder. Det är viktigt att du går plus på uppdraget. Kunderna väljer kvalité, inte det lägsta priset.”

”Lyft fram fördelarna med att välja ditt städföretag när du kontaktar kunden. Vi har 7  dagars garanti, ansvarsförsäkring, endast en månads bindningstid och erbjuder provstädning. Gäller uppdraget flyttstädning så ska både kunden och de nya kunderna godkänna städningen. Annars så kommer vi tillbaka och gör om jobbet.  Vi vill att kunden ska känna sig trygga när de väljer oss. Gör man ett bra jobb behöver man inte binda upp kunden, de kommer tillbaka ändå.”

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?
Lämna en intresseanmälan här!