”Vi har har vunnit 11 jobb på en månad”

– Famna Städservice

Det nystartade företaget Famna Städservice har bara funnits i en månad, men har redan vunnit kundernas hjärtan. Här berättar grundaren Agneza Joldzic om hur hon använt Servicefinder för att få företaget att växa på så kort tid.

Agneza Joldzic startade sin städfirma för bara någon månad sedan. Redan från start hade hon en tydlig plan att använda Servicefinder för att få företaget att växa. Hon kom först i kontakt med tjänsten via sin sambo som var medlem sedan tidigare.

– Min sambos byggföretag, Dars Bygg, är anslutet till Servicefinder sedan tidigare och har fått många kunder på den vägen. Nu har han så många kunder att han inte vågar svara på fler jobb för att kunna hålla sin deadline. I och med att det gick så bra för honom så tänkte jag att jag skulle våga satsa och starta upp en städfirma, berättar Agneza.

Hittills har Agneza mest fokuserat på flyttstädningar, men planerar att utöka sitt erbjudande i takt med att företaget växer.

– Jag har inte vågat ta på mig för många hemstädningar, men jag ska faktiskt timanställa en tjej nu i dagarna för att ha möjlighet att ta mer hemstäd. Vi fick nyligen Vaccina som kund, vilket känns jätteroligt. De lämnade in en förfrågan via Servicefinder, vi kontaktade dem och vann uppdraget. Vi kommer att städa i deras lokaler i Borås, Göteborg, Uddevalla, Lidköping och Skövde så man kan säga att en till person behövs, säger Agneza med ett skratt.

Hon berättar vidare att hon har fått bra stöd från Servicefinder under den tid som hon varit med i tjänsten.

– Jag har fått mycket, mycket bra hjälp från personalen och en otroligt trevlig kontakt. Och nu har vi vunnit elva jobb på en månad!

Hemligheten bakom sin framgång säger hon beror på god och tät kundkontakt.

– Jag har fått positiv feedback från kunder och har en väldigt bra kundkontakt. Jag brukar svara på jobbet direkt och sedan ringa upp kunden. Om kunden inte svarar så skickar jag ett mail. Jag ser även till att be om ett omdöme när jag utfört jobbet.

När vi ber Agneza dela med sig av sina bästa tips till andra nystartade företag funderar hon en stund innan hon svarar:

– Var serviceinriktad! Sedan är det bara att köra och inte skrämmas av jobben. Jag upplever att många företag är rädda för att ta vissa jobb, men det är bara att tacka ja och köra på!

Nyfiken på Famna Städservice? Besök deras företagsprofil på Servicefinder här.