“Servicefinder hjälper mig att nå ut till kunder”

Bygg- och trädgårdsföretaget Alltjänst Saltsjöbaden gick med i Servicefinder förra året och har på kort tid lyckats bygga upp en nöjd kundkrets genom tjänsten. Här berättar grundaren Johan Nilsson om hur Servicefinder hjälper honom att nå ut till nya kunder.

Johan startade företaget Alltjänst Saltsjöbaden för tre år sedan i Stockholm. Förutom att måla och tapetsera utför de mycket utomhusarbeten som trädgårdsskötsel och bygge av staket och trädäck. Johan själv har arbetet länge i byggbranschen, men är också utbildad trädbeskärare. 

– Vi sysslar med alla möjliga byggnationer och trädgårdsskötsel. När folk blir äldre orkar de inte ta hand om sin trädgård som tidigare och då kan en trädgårdsmästare vara ett alternativt. Det vill säga någon som kommer och klipper gräs, rensar i rabatten och ser över trädgården.

Som många andra nya företag brottades Alltjänst Saltsjöbaden till en början med utmaningen att nå ut till nya kunder. När Servicefinder hörde av sig tyckte han att det först lät för bra för att vara sant, men bestämde sig tillslut för att gå med. Det visade sig vara ett klokt beslut. 

– Som egenföretagare är det svårt att nå ut och berätta för kunderna att man finns. Men sedan kom Servicefinder som en räddande ängel, och berättade för mig hur jag kan nå ut till kunder. Jag är otroligt tacksam för det! Om inte Servicefinder hade kommit in under Corona där alla har svårt att få inkomst så vet jag inte hur det hade gått. 

Att göra ett bra jobb och vinna kundernas förtroende har varit en framgångsfaktor, berättar Johan. Knappt ett år in i tjänsten har han vunnit kundernas hjärtan – och förtroende med 4,4 av 5 stjärnor i omdöme. 

– När man är i ny i tjänsten så har man inga omdömen att visa upp. Men genom att göra ett bra jobb och ta hand om kunderna så börjar fina omdömen trilla in. Jag märkte att jobbintensiteten ökade ju mer omdömen jag fick. Jag hade 5 jobb att svara på den här månaden och fick samtliga jobb. I början hade jag inte den här utdelningen. Jag har fått otroligt fina omdömen av av kunderna, vilket jag är jätteglad för. 

Han berättar vidare att han försöker ta hand om kunderna genom att göra det “lilla extra”. 

– Jag är beredd att åka och handla en färgburk utan att ta pröjs för det och göra det lilla extra för att bygga förtroende och en god kundkontakt. Jag försöker alltid ha en bra dialog med kunderna och ge dem status på projektet under jobbets gång. Jag skulle säga att god kommunikation har gjort att kunder känner otroligt starkt förtroende för mig och det känns bra. De delar ut nycklarna till sina lägenheterna och låter mig behålla dem veckor. Det är förtroende!

Nyfiken på Alltjänst Saltsjöbaden? Besök deras hemsida här.