Dryft

Dryft:

Enkelt att använda och en bra bredd av intressanta kundförfrågningar

Företaget Dryft har sedan starten för 3 år sedan gjort en fantastisk resa inom hantverksbranchen i Stockholmsområdet. Idag är de 150 medarbetare, från snickare, målare och plattsättare till rörmokare och elektriker. Vi har fått möjligheten att intervjua en av grundarna, Johannes Ivarsson. I detta reportage får vi höra mer om deras spännande resa och hur Servicefinder har varit en del av den.


Dryft skapades med en vision om att förändra hantverkarbranchen, både för kunder som vill utföra ett projekt, men även för hantverkarna. Johannes menar att deras vision är att skapa framtidens hantverksföretag genom samarbeten mellan människor med olika bakgrund och erfarenheter.

– Hantverksbranschen består av många duktiga hantverkare. Men fokus har ofta legat på utförandet och inte alltid resten av det som består av en kundupplevelse såsom kommunikation, digitalisering och kultur. Här försöker vi väva in erfarenheter från andra branscher för att skapa ett hantverksföretag som både skapar kundupplevelser och medarbetareupplevelser, som vi tror är framtiden för branschen.

Dryft har varit medlemmar hos Servicefinder nästan sedan starten för drygt 3 år sedan.

– Vi tyckte, och tycker fortfarande, att Servicefinder är ett smidigt sätt att hitta kunder och en bra komponent i helheten tillsammans med kunder från andra kanaler som återkommande kunder, rekommendationer, annonsering och varumärkeskännedom. Det har alltid varit smidigt att arbeta med Servicefinder. Det var smidigt att komma igång, systemet är lätt att förstå och samarbete med våra kontaktpersoner på Servicefinder är alltid smidigt och trevligt

Johannes berättar vidare att det absolut bästa med Servicefinder är hur enkel tjänsten är att använda och att det är en bra bredd av intressanta kundförfrågningar/uppdrag.

– Vi har koll på Servicefinder hela dagarna för att kunna ta de förfrågningar som passar oss. När vi tagit en förfrågan så ser vi till att vara snabba med att kontakta kunden. Beroende på situation använder vi en kombination av olika meddelandemallar i Servicefinder samt email, telefon och sms.

En viktig del i varför Dryft har vuxit så pass snabbt handlar om hur de arbetar med kunden från start till mål.

– Vi tror på att tydlighet, transparens och bra kommunikation är grunden till en bra hantverksupplevelse. Därför börjar vi med en väldigt detaljerad offert för att sätta rätt förväntningar. Att hålla kunden informerad fram till projektstart, och under hela arbetet, är väldigt viktigt. Helt enkelt är en trygg kund en bra kund och smidig att arbeta med. Det i kombination med duktiga hantverkare som både är duktiga på kundrelationer och hantverkutförandet så blir hela kundupplevelsen och resultatet bra.

Precis som Dryft, växer Servicefinder så det knakar och får in fler uppdrag från kunder än någonsin tidigare.

– Vi brukar ta ca 100-120 förfrågningar per månad på Servicefinder. Dagligen kollar vi Servicefinders app för att kunna ta de förfrågningar som passar oss. När vi tagit en förfrågan så ser vi till att vara snabba med att kontakta kunden. Beroende på situation använder vi en kombination av olika meddelandemallar i Servicefinder samt email, telefon och sms.

Servicefinder är en bra start för både nystartade företag med även för mer etablerade företag som vill utöka sin kundbas eller fylla luckor i kalender.

– Ta både små och stora förfrågningar. De har båda sina fördelar och en blandning av dem ger en bra balans av olika typer av projekt. Att vara snabb i kontakten till kunden, möta deras frågor så konkret som möjligt och visa att man genuint finns där för att hjälpa dem så bra man kan är viktigt. .

Min sista fråga till Johannes var, skulle du rekommendera andra företag att ansluta sig till Servicefinder?

– Absolut! Bra kanaler till att hitta kunder kan man aldrig ha för många av. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla samarbetet tillsammans.

Servicefinder Proffs

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?

Lämna en intresseanmälan, så kontaktar vi dig med mer information!

Intresseanmälan
En man med grå huvtröja
Servicefinder Proffs

Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?

Lämna en intresseanmälan, så kontaktar vi dig med mer information!

Intresseanmälan