ServiceFinder inleder strategiskt samarbete med Rejta

ServiceFinder, Sveriges ledande tjänsteförmedlare startar ett samarbete med Eniro, ägare av Sveriges största omdömessajt Rejta.se. Visionen med denna satsning är att med hjälp av fler omdömen göra det ännu tryggare och enklare för konsumenten att välja rätt tjänsteföretag. 

Omdömen hämtas per automatik dagligen från Rejta vilket gör ServiceFinders trygga tjänst unik på marknaden. Den nya integrationen innebär att du snabbt finner  referenser från tidigare kunder. Nyligen har även ett samarbete med Allabolag.se inletts där ServiceFinders anslutna leverantörer varje midnatt kontrolleras. Att välja rätt tjänsteföretag blir tillsammans med dessa två samarbeten väldigt enkelt.

– Samarbetet ger oss styrkan att erbjuda tusentals nya omdömen till våra konsumenter och nya anslutna leverantörer. Hos ServiceFinder kan leverantören ta med sig tidigare historik från Rejta och presentera det från dag ett till konsumenterna. Här tar vi ytterligare ett steg mot vår vision att bli bäst i världen på tjänsteförmedling, säger Vishal Nanda, marknadschef på ServiceFinder

Priset är inte alltid avgörande när man väljer tjänsteleverantör, konsumenter värdesätter kvalité och tidigare referenser högt. På nätet är referensverktyg som dessa viktiga, statistik visar att omdömen i många fall faktiskt är avgörande vid köpbeslut. Enligt en undersökning av Search Engine Land har 72% lika mycket förtroende för personliga referenser som online-recensioner. Under juli månad passerade över 400 000 omdömen på omdömessajten Rejta.se.

– Samarbetet med ServiceFinder är intressant och ger oss möjlighet till omdömen från initierade källor. Det ger omdömen en ytterligare dimension genom närheten till affären vilket många kunder uppskattar”, säger Mattias Wedar VD Eniro Sverige.

Så fungerar integrationen med Rejta.se

Konsumenten lämnar en förfrågan på Servicefinder.se och blir sedan kontaktad av upp till 5 leverantörer, samtliga omdömen för respektive leverantör listas i samband med offertutskick och i deras företagspresentation. Snittbetyg från båda källorna sammanställs och ger ett betyg från 1-5. Det är enkelt att läsa från vilken källa omdömet tillhör då olika symboler skiljer dem åt. Här kan du se filmen om hur ServiceFinder fungerar  http://www.youtube.com/watch?v=oougHIgvNE0

För mer information kontakta

Vishal Nanda
Marknadschef på ServiceFinder
076-210 09 00
vishal.nanda@servicefinder.se