– Det är inte svårt att hitta nya kunder med Servicefinder. Jag skriver ett meddelande och presenterar företaget, sedan ringer jag upp kunden och bokar in ett möte, berättar Bo Berg på byggföretaget Global Bygg Norden.
Företaget har funnits sedan 2016 och gör allt inom bygg i Göteborg och andra delar av Västa Götaland. Från badrums- och köksrenoveringar till måleri, rivning, takarbeten och nybyggnation. Att få in dessa typer av jobb är fokus när de använder Servicefinder och hittills har det fungerat väldigt bra. ”Vi vinner ungefär 4 av 10 jobb”, berättar Bo.
För Global Bygg Norden är kundkontakten viktig och det är viktigt att kunderna känner förtroende för företaget.
– Det är viktigt att hålla det man lovar. Bokar man in ett möte kl 15.00 så är man där 15.00 – inte 15.30. Lovar man att skicka en offert så gör man det. En del företag åker och tittar på jobben men återkommer aldrig med en offert. Jag ringer upp kunden efter att ha kollat på jobbet och ger ett prisförslag. Om kunden fortfarande är intresserad då så skriver jag ihop en offert, säger Bo.
Att vara ärlig och hålla det man lovar verkar ha lönat sig. Global Bygg Norden har idag 5-stjärniga omdömen på Servicefinder, vilket hjälper dem mycket när de konkurrerar om jobben med andra företag. Bo berättar att det är en av hemligheterna bakom deras framgång med tjänsten.
– Vi får mycket beröm genom omdömen, men även sms. Så när jag pratar med potentiella kunder blir det lättare att sälja in företaget. Jag säger att vi är duktiga och ber dem kolla våra omdömen på Servicefinder. Då brukar kunderna bli glada och känna förtroende för oss! Hos de kunderna man får komma besök hos får man nästan alltid jobbet tack vare fina omdömen hos er, Eniro och andra referenser de kan ringa till.
Är du egenföretagare och vill hitta nya kunder?
Lämna en intresseanmälan här!