Vanadiscare AB logo

Vanadiscare AB

Lidingö

Presentation

Varmt välkomna till VanadisCare AB

Titta gärna in våra omdömen - https://www.reco.se/vanadiscare

VanadisCare AB är ett professionellt serviceföretag i Stockholm som profilerat sig på att utföra hushållsnära tjänster i snart 15 år.
Verksamheten omfattar allt från lokalvård, fastighetsskötsel, flytt och transport till omfattande renoveringsarbeten. Vårt sätt att arbeta präglas av ett noggrant, lyhört, korrekt och flexibelt förfarande, allt vad gäller planering, genomförande och slutbesiktning av uppdrag.

VanadisCare AB:s klientel består idag av såväl privata bostäder, bostadsrättsföreningar som större lokala bolag. För att få och behålla deras förtroende har VanadisCare AB alltid efterföljt följande ledstjärnor: att ständigt eftersträva högsta kvalitet och tillmötesgå sina kunders varierande önskemål. Dessa två är våra viktigaste styrkor, testa oss Du med!

Vi har enligt UC.se brons i kreditvärdighet. Vi har även AA rating enligt soliditet.se som innebär att vi har god kreditvärdighet. Vi har självklart även alla behörigheter samt försäkringar som krävs för att du som kund tryggt och säkert ska kunna anlita oss. Ta gärna en titt på vår hemsida för att läsa mer om oss där.

Vi är också väldigt stolta över att vi är ett av Sveriges bästa företag i vår bransch enligt Reco.se där vi har nästan 500 omdömen från kunder som anlitat oss.
För att Ni säkert och tryggt ska veta att kvalitén vi levererar stämmer enligt det vi själva påstår innan ni kommer i kontakt med oss, kika mer än gärna på våra omdömen på reco.se - https://www.reco.se/vanadiscare
3.9  (43 omdömen)
Siffran visar de jobb där konsumenten bekräftat att de har valt Vanadiscare AB. Det faktiska antalet utförda jobb kan vara högre.
  • Organisationsnummer
    556790-3553
Information om bokslut finns hos allabolag.se

Omdömen

3.9
av 43

omdömen

  • Väldigt duktiga medarbetare, som var punktliga, snabba, proffsiga och trevliga. De gjorde arbete av god kvalitet till ett överkomligt och konkurrenskraftigt pris. Dessutom var företaget duktigt inom kommunikation och faktureringsprocess.
    Habib Zohali
  • 2016-02-25 Trevligt bemötande
    Valde en annan leverantör men fick mycket trevligt bemötande från Vanadiscare AB.
    David Leeb
  • 2014-03-19 Otroligt missnöjd
    Vanadiscare har renoverat ett litet tvättrum hemma hos oss.

    Deras projektledare har varit hos oss och kollat innan de började med arbetet, sagt att det kommer att ta 1 vecka. Vi skrev på ett kontrakt där det står ca. 4 000kr inkl. Moms i materialkostnad.

    Det slutade med att det tog hela 4 veckor med 2 lördagar + materialkostnad på 10 000kr.

    Jag förstår att de kan bli lite mer än 4000kr i materialkostnad jag köper 5-6 tusen men att skicka en faktura hem efter 4 veckor på 10 000kr när de har sagt ca 4000kr det var som ett skämt. De har inte sagt ett ord till oss om att det verkar som att materialkostnaden kommer att bli mer eller liknande på de 4 veckorna utan skickar bara fakturan. Sen säger dem ”men vi har kvitto på allt”, men det handlar inte om de, utan hur oprofessionell kan man egentligen vara och räkna så mycket fel i så fall.
    Nu i efterhand säger dem att de absolut inte har sagt att det ska ta 1 vecka, vad konstigt för det var just därför vi anlitade dem. Jag är gravid och vi ville inte hålla på i flera veckor, i och med att all damm som kommer upp är inte bra för mig. Men nejdå, dem har aldrig sagt 1 vecka utan vi hittar bara på det.
    Vi har påmint dem om att de har sagt 1 veckas till oss under dem här 4 veckorna också men då har de hela tiden sagt "nu slutet av den är veckan ska allt vara klart" men ändå har det tagit 4 veckor. Varför sa då inte deras kära ”projektledare” till oss att han aldrig har sagt något om 1 vecka.
    Jag hade förstått om dem hade sagt efter första veckan ”det verkar som att det här kommer att ta mer än 1 vecka”, men problemet med dem här människorna är att de kommunicerar inte alls med er. Ni får ringa, ni får maila och jaga dem hela tiden. Det har varit dagar då arbetarna inte har kommit och jobbat alls. Då säger dem ”men spacklet måste torka”, vi är inte dum i huvudet de förstår väl vi med men den har redan torkat hela helgen den behöver inte torka på måndagen också.
    De hittar på saker som att ”men vi fick invänta svar från eran förening”, vi kontaktade föreningen för att dem ville stänga av vattnet kl 7.30 på morgonen och dem sa att det gick bra men att dem måste vänta till kl.8. Alltså 30min inte flera dagar och veckor.
    De dykte upp på en lördag morgon som om det är helt normalt, utan att informera oss om det. Första lördagen så hade vi ingen aning om att de skulle komma i och med att de tyvärr inte informerar oss om något. Men vi sa ok till lördagen veckan efter för att vi trodde på dem när dem sa att det skulle vara klart då, men nej tyvärr så blev det inte utan de fick gå en hel vecka till.

    Vi har fått ställa in massa annat som vi hade planerat hemma för att vi inte kunde göra något i 4 helger. När vi ringer dem så sitter hon, ägaren , och lyssnar bara utan att svara på dina frågor sen hör man att hon sitter och skrattar. Då blir man otroligt frustrerad, och höjer rösten för att hon ska fatta och kanske be om ursäkt men nej, då lägger hon på luren istället.

    På avtalet har dem skrivit att det skulle vara kakel på väggarna upp till tak, men de skulle vi inte alls ha utan vi skulle ha kakel på en liten yta på mindre än 1 kvm. De har också skrivit att rivningen skulle ingå och vi hade kakel på väggarna, vi anlitade ett annat företag för att de skulle asbest sanera så dem fick istället ta bort kaklet på väggarna och golvet. Så det blev alltså ingen rivning av kakel och ingen uppsättning att kakel på väggarna upp till tak, ändå ville dem inte ge oss någon prisjustering.

    Jag nämner inte ens om kompensation för att de har dragit ut på det i 4 veckor för dem accepterar inte att de har dragit ut på det alls nu i efterhand, men då gjorde dem de!! Dem sitter och dum förklarar oss bara.

    Vi har påpekat flera gånger om att de måste göra klart arbetet snart och att vi inte kan acceptera att de drar ut på tiden så mycket, inte ens en ursäkt får man. Dem försöker inte ens förklara eller kommer inte med några ursäkter utan dem säger inte ett ord. Man blir så frustrerad. Deras arbetare kan inte tala svenska så det går inte att kommunicera med dem heller.
    Vi kom överens om saker i början men nu förstår man att allt de var för att locka oss bara, dem sa saker som vi ville höra sen ljuger dem och säger att de aldrig har sagt så. De gav oss ett lägre pris vad gäller materialkostnaderna sen helt plötsligt fakturerar dem mer än dubbelt.
    Anonym
  • 2013-11-19 2 st flyttstäd
    Första flyttstädningen gick fint och smidigt och jag var väldigt nöjd. Andra gången jag anlitade dom kort efter blev jag extremt missnöjd, det var inte torkat i köksskåp eller i badrum. Det var så dåligt att vi fick ringa dem och be dem komma igen, under all kritik att 2 personer inte klarar av att på ett korrekt sätt flyttstäda 30 kvm!!! Därefter strulade dom med de nya tiderna så personen som skulle flytta in ville inte ha med dem att göra ngt mer. Därefter har vi haft problem med felaktiga fakturor som postas fel osv. Billigt men JOBBIGT.
    Malin
  • 2013-10-18 Mycket bra
    Vanadis Care sköter vår städning på kontoret i centrala Stockholm. Vi har använt dem i två år nu och är supernöjda. De gör ett mycket gott jobb och är punktliga och följer överenskommelser till punkt och pricka.
    Karl