”70- 80% av vår omsättning kommer från kunder vi fått genom Servicefinder”

Bygg- och målerifirman Kaxeti startade 2010 för att hjälpa konsumenter med måleriuppdrag. Snart ökade efterfrågan och företaget kompletterade sin tjänsteportfölj med bygg och snickeri. Sedan dess har framgångssagan var ett faktum. Kaxeti AB är idag ett av Servicefinders mest omtyckta företag med många fina omdömen. Här delar Bosse Svensson och Kakhaber Sologhashvili från Kaxeti AB med sig av sina framgångstips. 

– En nyckel till vår framgång är nöjda kunder. Vi har lyckats samla in många bra omdömen på Facebook, Eniro och Servicefinder. Så ordet har spridit sig och folk har rekommenderat oss vidare. Det här året blev vi också nominerade till Årets Byggare, det blev ingen vinst, men det var nära!

De berättar att de till en början var skeptiska till Servicefinder, men när de började använda tjänsten så märkte de snabbt att tjänsten fungerade och att de fick många nya kunder via Servicefinder. Till en början tog de många uppdrag för att växa och få in omdömen. Idag tänker de mer långsiktigt.

–  Alla uppdrag är bra uppdrag! Men idag tar vi lite större jobb idag, större måleriuppdrag och renoveringar. Nästan alla kunder vi har idag är kunder vi har fått via Servicefinder, och många av dem är återkommande. De ringer oss direkt om det är ett uppdrag som vi kan utföra, de går inte längre via tjänsten.

takrenovering-fore-efter

Före- och efterbilder på en takrenovering utförd av Kaxeti AB. Är du företagare och intresserad av att ansluta dig till Servicefinder? Klicka här för att lämna en intresseanmälan.

De berättar vidare att statistiken hos Servicefinder ser bra ut. De vinner ungefär varannat uppdrag.

– 70- 80% av vår omsättning kommer från kunder vi fått genom Servicefinder. Vi investerar 30 000 kr i tjänsten per år, och har en omsättning på 3 miljoner. Ser vi ett uppdrag vi gillar så ser vi till att ringa eller maila direkt, och hittills har det gått bra!

Före- och efterbilder på en badrumsrenovering utförd av Kaxeti AB. Är du företagare och intresserad av att ansluta dig till Servicefinder? Klicka här för att lämna en intresseanmälan.

Kaxeti AB har varit kunder hos Servicefinder sedan 2011 och har inga planer på att sluta med tjänsten. När vi ber de dela med sig av sitt bästa tips för att lyckas med tjänsten så svarar de:

– Ge inte upp och ta inte på dig jobb som du inte klarar av! Det är viktigt att ha nöjda kunder! 

kaxetiab

Är du företagare och intresserad av att ansluta dig till Servicefinder? Klicka här för att lämna en intresseanmälan.

Tre framgångstips från Kaxeti AB

Sälj in ditt företag

Fokusera inte på att erbjuda det billigaste priset, berätta istället om din bakgrund och lyft fram det du är duktig på till kunder. Våga också säg nej till jobb som ligger utanför ditt område, det är bättre att säga nej än att göra ett dåligt jobb. Nöjda kunder ger nya kunder!

Var ärlig med kunden

Var ärlig med kunden och lova aldrig mer än vad du kan hålla bara för att vinna jobbet.  När du väl vinner ett uppdrag – var så tydlig du kan och bibehåll en bra kommunikation med kunden under hela arbetets gång så att kunden inte blir överraskad om tidsplanen inte hålls eller oväntade kostnader dyker upp. Om problem dyker upp längs vägen så är det bättre att berätta det på en gång och lösa det tillsammans med kunden. Var ett team med kunden.

Skriv tydliga offerter

Skriv tydliga offerter. Det kan vara lite knepig om man inte har tillräckligt med praktisk erfarenhet, så se till att ha det. Annars är det jättesvårt att beräkna kostnader för arbetstiden och arbetsmaterial, allt tar oftast längre tid än vad man tror. I början tog vi för lite i betalt, så se till att ha koll på hur lång tid allting tar för att kunna ge en tydlig och bra offert.

Är du företagare och vill hitta nya kunder? Lämna en intresseanmälan så kontaktar vi dig med mer information!

Klicka här om du är kund hos Servicefinder och vill logga in i tjänsten!