Magasinering av bohag i Stockholm

Den här förfrågan lämnades våren 2023 i kategorin Magasinering.

Du kan också få hjälp med Magasinering i Stockholm!

Beskriv jobbet
Kontaktuppgifter

Vad behöver du hjälp med?

Ange postnummer
Om du inte kan postnumret kan du ange län och kommun istället

Hur stor yta i kvadratmeter behöver du?
Du måste välja ett alternativ
Fler detaljer?

Kontaktuppgifter

Vart ska vi skicka prisuppgifterna?
Namnet är tomt eller för kort
Du måste ange en giltig e-postadress
Du måste ange ett giltigt telefonnummer
Du måste godkänna villkoren
Vi behöver i samband med flytt magasinera vårt bohag helt i några veckor och delvis lite längre.
Efterfrågad yta i kvm
Större än 20 kvadratmeter
Hur länge magasinering behövs
1-3 månader
Behöver du komma åt godset under tiden det är magasinerat?
Ja
Önskat startdatum
Inom 3 månader
Magasinering

3 företag svarade på jobbet

  • Eagleflytt
  • Selfgo Storage AB
  • PIPERS AB

Andra som fått hjälp med magasinering

Magasinering

Magasinering av ca 10-20 kvm i Stockholm, Inom 3 månader

Hej vi skall flytta till Bollnäs och vi behöver hyra ett förråd tills vi hittar ett hus att köpa.
Magasinering

Pack and store furniture for 6 months period from Stockholm till Storage, 29/1/24

I will be leaving my flat in Stockholm for a period of six months starting in Jannuary.
Would like a company to pack my stuff and store it until I am back in Stockholm.
Magasinering

Förvaring av möbler och flyttkartonger i Stockholm

Jag skulle behöva förvara möbler och flyttkartonger mellan den 30 augusti och den 15 november (cirka) 2023.
Magasinering

Förvaring bohag på mindre än ett halvår av ca 5-10 kvm i Stockholm

3 sektioner bokhylla. 1 stort matbord. 1 fåtölj. 2 enkelsängar. 1 liten byrå. 1 litet sidobord. 1 serveringsvagn. 1 taklampa. Förvaring från och med den 21 januari 2024 till längst den 30 juni 2024.

Vanliga frågor och svar om magasinering

För att hitta en flyttfirma via Servicefinder behöver du bara skapa en gratis förfrågan där du beskriver ditt uppdrag. Vi gör sedan jobbet med att matcha ihop dig med flyttfirmor i ditt område. Du kan jämföra både offerter och omdömen innan du väljer ett företag.

Ja, flytthjälp ingår i rutavdraget. Avdrag medges för flytt mellan bostäder, till och från magasinering, packning, uppackning, lastning, lossning och arbetstiden för uppdraget. Inget avdrag medges för kostnader för flyttbilen. Även flyttstädning ingår i rutavdraget. För att ha rätt till avdraget behöver du dock uppfylla vissa kriterier:

  • Du måste vara minst 18 år vid beskattningsårets slut.
  • Du bor och betalar skatt i Sverige eller bor utomlands och beskattas i Sverige.
  • Du betalar tillräckligt med skatt.
  • Du eller någon utav dina föräldrar måste helt eller delvis bo i fastigheten.
  • Du är den som betalar för tjänsten. Du får inget skatteavdrag om det är någon annan som har betalat fakturan, trots att det är du som bor i bostaden.
  • Rutavdraget får uppgå till max 75.000 kronor per person och år.
  • För ruttjänster så är avdragets procentuella del av arbetskostnaden mer generös, då du kan göra upp till 50 procent avdrag.

Du kan läsa mer om rutavdraget på Skatteverkets egna hemsida.

Bra att veta är att flytthjälp medges rutavdrag! Oftast betalar man en flyttfirma per timme. Kostnaden varierar sedan beroende på bostadens storlek, om det finns hiss eller inte, om saker ska hämtas från vinds- eller källarförråd, vilken dag och tid som flytten ska ske och hur länge dina saker ska transporteras. Ett tips är att anlita flytthjälp en vardag, det är betydligt billigare än en helg! I storstäder är flyttfirmor oftast lite dyrare. Dessutom kan korta avstånd i storstäderna ta längre tid, vilket är bra att ha i åtanke. Oavsett har du bäst chans till att hitta en bra och prisvärd flyttfirma om du vänder dig till flera flyttfirmor och jämför de offerter du får.

Självklart! Att flytta till en annan stad eller kanske till och med ett annat land är en stor utmaning! Därför kan det vara skönt att anlita professionell flytthjälp för att flytten ska gå så smidigt som möjligt. Flyttfirmor som utför längre transporter har oftast den rätta utrustningen och de rätta verktygen för att allt ska flyttas i ett och samma lass. Hos Servicefinder hittar du flera kunniga flyttfirmor som kan hjälpa dig att transportera dina saker från en stad till en annan. De kan till och med hjälpa dig med packning, montering och flyttstädning! När du skapar en förfrågan hos oss så fyller du i vart flytten ska gå, därefter får du kontakt med flyttfirmor som är intresserade av uppdraget. Vi rekommenderar att du frågor flyttföretagen vad som ingår i deras försäkring, framför allt om dina föremål ska transporteras en längre sträcka.

Alla flyttfirmor som är anslutna till Servicefinder är godkända för F-skatt och är momsregistrerade. Vi gör också dagliga kontroller för att säkerställa att företagen inte är i konkurs. Den viktigaste delen av vår kvalitetssäkring är företagens omdömen. Genom att läsa omdömen kan du enkelt ta del av vad andra kunder tyckte om flyttfirman.

Vi rekommenderar alltid att du vänder dig till flyttfirman och frågar om relevanta försäkringar och yrkestrafiktillstånd. Sök på företagets organisationsnummer på Transportstyrelsens hemsida för att kontrollera yrkestrafiktillstånd.

Oftast betalar man en flyttfirma per timme. Kostnaden varierar sedan beroende på bostadens storlek, om det finns hiss eller inte, om saker ska hämtas från vinds- eller källarförråd, vilken dag och tid som flytten ska ske och hur länge dina saker ska transporteras. I storstäder är flyttfirmor oftast lite dyrare. Dessutom kan korta avstånd i storstäderna ta längre tid, vilket är bra att ha i åtanke. Oavsett har du bäst chans till att hitta en bra och prisvärd flyttfirma om du vänder dig till flera flyttfirmor och jämför de offerter du får.

Kom ihåg att även flytthjälp ingår i rutavdraget!