ServiceFinder utmanar telefonkatalogen i ny kampanj


Tjänsteförmedlaren ServiceFinder har tagit fram en ny kampanj för att öka kännedomen om deras tjänst.

– Vi vill framhäva oss som framtidens aktör inom tjänsteförmedling. Telefonkatalogen är ett föråldrat sätt att söka efter företag. Hos oss sparar man både tid och pengar samt att man får svar från seriösa och kvalitetskontrollerade leverantörer, berättar marknadschefen Vishal Nanda på ServiceFinder.

Angående målsättningen med kampanjen fortsätter Vishal Nanda:

– Vår målsättning med kampanjen är att fortsättningsvis öka antalet förmedlade uppdrag. Vi har ju lyckats väldigt bra hittills, de senaste två åren har vi ökat våra förmedlade uppdrag till våra leverantörer med 650%, fortsätter Vishal.

Främst kommer man satsa på TV som mediaval. Grundidéen med reklamfilmerna bygger på en marknadsundersökning som företaget gjort via sin webbsida, där det visade sig att 8 av 10st tycker ServiceFinder är ett bättre alternativ än telefonkatalogen.

– Vi är inte förvånade över våra framgångar. Affärsidéen är enkel och tydlig, via internet hjälper vi köpare av tjänster att hitta och jämföra seriösa yrkesmän, berättar Vishal.

Reklamfilmen kommer gå i TV4 under hösten med kampanjstart under v. 36. Filmerna kommer kompletteras med print i DN samt webb-TV i DN.

Se filmerna på youtube.com/servicefinder
– 30 sek, 20 sek, 10 sek.

Bakom kampanjen står reklambyrån Sweet Creatives.

Arbetsgruppen från Sweet Creatives är: Projektledare Carl Carlsson, AD Daniel Rösth, AD Fredrik Harkén samt copy Lars-Arvid Boisen. Produktionsbolag: Filmstyrkan, Regissör Peter Davidsson

——————

Pressmeddelandet hos MyNewsdesk: ServiceFinder nya kampanj utmanar telefonkatalogen