ServiceFinder redovisar rekordvinst på 32 miljoner kronor

ServiceFinder stärker positionen som Sveriges största tjänsteförmedlare på nätet. Bokslutet för 2015 uppvisar en omsättningsökning med 73,6 procent och ett rekordresultat på 32 miljoner kronor.
– Vårt fortsatta arbete för ökad kundnöjdhet, högre effektivitet och nya samarbeten gör att vi nu levererar en riktigt bra tjänst till både våra användare och anslutna företag, säger Jeffrey Singh, VD och medgrundare.

ServiceFinder, sedan 2011 en del av Schibsted Media Group, gör det enklare att hitta och anlita tjänsteföretag till hemmet, arbetsplatsen eller föreningen, och hittills har företaget förmedlat fler än 700 000 prisförslag från sina tjänsteleverantörer till närmare 300 000 konsumenter.

 

Effektivisering av säljorganistationen

Omsättningen för 2015 ökade med 73,6 procent till 74.3 (42,8) miljoner kronor, och företaget vände en förlust på 1,6 miljoner kronor föregående år till en vinst på 32 miljoner kronor efter finansiella poster. Det är bolagets bästa år hittills, och gör ServiceFinder till branschens mest lönsamma företag.
– De goda resultaten beror till största delen på effektiviseringar och nysatsningar på säljavdelningen. Bland annat genom smartare samarbeten med marknad och IT som gör att vi når våra företag på ett effektivare sätt. Det och våra satsningar på kundnöjdhet och utbildning har bidragit till fler nöjda kunder, säger Aleksandar Goga, försäljningsdirektör och medgrundare.


Fokus på tillväxt

Efter 2015 års resultat väljer nu grundarna Jeffrey Singh, Vishal Nanda och Aleksandar Goga, tillsammans med Schibsted, att fokusera ytterligare på tillväxt, kundnöjdhet och fler strategiska samarbeten.
– Tack vare våra resultat så valde vi att flytta in i nya lokaler vid Stureplan för att attrahera personal, och även för att underlätta för nya samarbeten och kundmöten. Vi vågade även ta stegen att sätta upp lokalkontor i Helsingborg, Göteborg och Örebro för att ytterligare förstärka relationerna med de lokala företagen, berättar Jeffrey Singh.

Under 2015 fick ServiceFinder in 28 procent fler offertförfrågningar från tidigare användare än föregående år och totalt fick företaget in över 57 350 förfrågningar. Tjänsten hade fler kvalitetssäkrade och större uppdrag än tidigare. Bland annat ökade antalet offertförfrågningar från företag och bostadsrättsföreningar med 27 procent jämfört med 2014.

Även i år förväntas andelen offertförfrågningar från tidigare användare öka ytterligare.

Flera nya strategiska samarbeten initierades inom koncernen, bland annat med systerföretaget Hitta.se, vilket kommer att resultera i en förbättrad tjänst och ökad varumärkeskännedom under 2016.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Vishal Nanda, marknadschef och pressansvarig
Tel: 0762-100 900
E-post: vishal.nanda@servicefinder.se